motionscyklister rejsningsproblemer

Motionscyklister rammes af rejsningsproblemer: Sådan undgår du impotens af at cykle

De danske landeveje er fyldt med omkring en halv million motionscyklister. Og cykling er både godt og sundt for kroppen. Alligevel bliver mange ramt af rejsningsproblemer af den populære motionsform. Det oplever Per Andersen, der behandler impotens og rejsningsproblemer på klinikken Hercules&Co i København. Og han bliver bakket op af ledende eksperter på området.

Solen skinner. Foråret er her. Fuglene kvidrer. Og motionscyklen bliver fundet frem i mange danske hjem. Med stor iver og begejstring. Hurtigt kan den iver dog fortage sig i soveværelset, når motionscyklister efterfølgende oplever rejsningsproblemer.

”Der er rigtig mange cykelryttere og motionscyklister, der bakser med rejsningsproblemer”, fortæller Per Andersen.

Han har eksempelvis behandlet en motionscyklist, der ikke havde haft rejsning i et halvt år.

”Rejsningsproblemerne opstår efter timer på en for smal sadel. Vi har nemlig alle to siddeknuder i ballerne. Går sadlen ind imellem dem, så opstår der et tryk omkring mellemkødet i området mellem anus og testiklerne. Og netop det område er fyldt med både nerver og blodkar. Ved et langvarigt tryk lukker man simpelthen for blodtilførslen, og det kan lamme ens evne til at få rejsning”, fortæller Per Andersen.


BLIV RINGET OP
og få en gratis og fortrolig snak med en specialist


Nogle opnår igen normal rejsning efter et stykke tid, mens andre skal have hjælp.

”Mest typisk hjælper jeg med udspænding af området, hjælp til bækkenbundsøvelser og instruktion af massage af mellemkødet i området bagved pungen, så motionscyklister atter kan opnå rejsning. Og i nogle tilfælde kræver det behandling med shockwave”, fortæller Per Andersen.

Han bliver bakket op af urolog ved Odense Universitetshospital Lars Lund og Casper Hillstrøm fra ProOwnedCyckling, der i en artikel i Søndagsavisen her fortæller om netop de samme problemer, som Per Andersen bemærker.

Har du rejsningsproblemer? Eller er du i tvivl om noget, så tøv endelig ikke med at ringe til os. Vi er eksperter på området og er altid klar til at hjælpe dig.

Fakta

Fire gode råd: Sådan undgår du rejsningsproblemer af at cykle

  1. Sadlen skal tilpasses individuelt. Både bredden af selve sadlen og indstillingen af højden.
  2. Lav bækkenbundsøvelser et par gange om ugen
  3. Brug cykelshorts med polstring
  4. Hellere kortere ture i begyndelsen, så kroppen langsomt kan vænne sig til lange ture på cyklen.
Luk

Hercules&Co

Impotens Klinik

Hercules&Co

Impotens Klinik